Wiadomości

"POZORY MYLĄ, DOWÓD NIE"

Gdańscy policjanci czynnie włączyli się w ogólnopolską kampanię edukacyjną pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”, którą honorowym patronatem objął Komendant Główny Policji. Celem kampanii jest edukacja i przestrzeganie prawa przez sprzedawców napojów alkoholowych.

Gdańscy policjanci czynnie włączyli się w ogólnopolską kampanię edukacyjną pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”, którą honorowym patronatem objął Komendant Główny Policji. Celem kampanii jest edukacja i przestrzeganie prawa przez sprzedawców napojów alkoholowych.

Głównym celem kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych między innymi poprzez zwracanie uwagi na to, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletniości. Kolejną istotną kwestią poruszaną w trakcie trwania kampanii będzie to, że dowody osobiste są wydawane osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Należy pamiętać, że przy zakupie napoju alkoholowego ważne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia.

Przeprowadzone działania mają również na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież, a także kreowanie właściwych postaw i reakcji świadków takich zdarzeń. Policjanci będą odwiedzać punkty sprzedaży alkoholu w gdańskich supermarketach. W trakcie spotkań ze sprzedawcami działów monopolowych funkcjonariusze będą przypominać o zasadach kontroli dokumentów nabywców napojów alkoholowych nie mających 18 lat i zwracaniu uwagi na datę urodzenia kupujących w trakcie okazania dowodu osobistego.

Powrót na górę strony